اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر تا تیر ۱۴۰۲

خیرالله خادمی اظهار کرد: اولین پروژهای که امسال به بهرهبرداری میرسد، راه آهن رشت به کاسپین است که بخشی اصلی باقیمانده از کریدور ریلی شمال به جنوب محسوب میشود. وی ادامه داد: هدف اصلی کریدور ریلی شمال به جنوب اتصال خلیج فارس از طریق ریل به دریای خزر است که با افتتاح راهآهن رشت- آستارا
خیرالله خادمی اظهار کرد: اولین پروژهای که امسال به بهرهبرداری میرسد، راه آهن رشت به کاسپین است که بخشی اصلی باقیمانده از کریدور ریلی شمال به جنوب محسوب میشود.
وی ادامه داد: هدف اصلی کریدور ریلی شمال به جنوب اتصال خلیج فارس از طریق ریل به دریای خزر است که با افتتاح راهآهن رشت- آستارا این هدف محقق خواهد شد.
وی با بیان اینکه عملیات راهآهن رشت- کاسپین با پیشرفت قابل توجهی در حال اجراست، افزود: این خط آهن ۳۷ کیلومتری از شالیزارها و مسیرهای لجنی عبور میکند که همین موضوع عملیات احداث را دشوار کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی راهآهن رشت- کاسپین رو به اتمام است، گفت: عملیات زیرسازی این پروژه حداکثر تا ۲ ماه آینده به اتمام میرسد و بلافاصه پس از آن به بهرهبرداری خواهد رسید.
خادمی ادامه داد: با بهرهبرداری از راهآهن رشت- کاسپین، مسیر ریلی به کاسپین و دریای خزر خواهد رسید و امکان تردد ریلی از کشور روسیه به ایران و از طریق آن به جنوب و بندرعباس فراهم میشود.
وی با بیان اینکه آزادراه منجیل- رودبار بخشی از آزادراه رشت به قزوین است، اضافه کرد: این آزادراه به طول ۸.۵ کیلومتر در حال احداث است که ۸۵ درصد از این مسیر شامل پل و تونل میشود، بنابراین این پروژه، یک سازه بسیار سنگین بتنی است و عملیات اجرایی آن از حدود ۸۶ درصد پیشرفت برخوردار است.
خادمی ابراز امیدواری کرد: حداکثر تا آبان ماه ۱۴۰۲ این پروژه برای عبور مردم آماده شود. با احداث این آزادراه، از حجم بالای ترافیک آزادراه رشت به قزوین کاسته خواهد شد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰